Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles

4.5
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
88 reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
CAN$31 to CAN$50
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
Spanish
Let us transport you to Spain where you’ll experience authentic Ibérico ham tostada, sangria, and of course, patatas bravas! From traditional to modern cuisine, Ibéricos offers an exclusive menu of imported Spanish wine, cava/cocktails, and sangria. Enjoy Spanish music with your loved ones and let yourself be carried away in the same atmosphere as your favourite Barcelona taverns. We are proud to use quality Spanish ingredients with seasonal products from Quebec. This allows us to offer you the best selection of Serrano ham in the city. Treat yourself to an unforgettable experience at Ibericos, where Spain is tasted, heard, and felt right here in Montreal. No need to fly to Spain, Ibéricos will bring España to you!
What 88 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.5based on recent ratings
4.5
Food
4.4
Service
4.5
Ambience
4.4
Value
Noise · Moderate
92% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
JN
JulieN
Montreal
2 reviews
Dined on 3 March 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Great food and ambiance

M
Moooo
1 review
Dined on 29 February 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Great food, different choices of Spanish tapas and main dishes which are not exhaustive but very well and fest served with an amazing quality.

W
Weiweit
Montreal
3 reviews
Dined on 29 February 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

The environment is very clean and nice. Service is good.
All the food we ordered are tasty. Only the portion is quiet small.

MP
MarieP
1 review
Dined on 21 February 2020
Overall5Food5Service4Ambience4

Très belle ambiance, vin excellent et tapas formidables ! Merci pour cette superbe soirée.

Report
TC
TyroneC
1 review
Dined on 21 February 2020
Overall4Food4Service5Ambience4

Fantastic octopus and drinks, seafood paella could be a bit fresher , I’ll be back

M
Melanie
1 review
Dined on 19 February 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Excellent! Les plats étaient tous savoureux! Ça fait voyager, comme si on se retrouvait en Espagne!

Report
L
Louka
Montreal
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Magique! Une belle expérience autant culinaire que culturelle! Absolument aucun regret et pour l'expérience, le prix était raisonnable.

Report
VC
ValerieC
1 review
Dined on 8 February 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Amazing restaurant. Super authentic and delicious food! My only complaint is that the tables near the door often got cold drafts of air because of how the exit was set up. Other than that, AMAZING!

JR
JeremyR
Montreal
1 review
Dined on 8 February 2020
Overall3Food3Service4Ambience3

The food is good but bit expensive for the experience.

BI
BelleIza
1 review
Dined on 8 February 2020
Overall4Food5Service4Ambience3

Une maîtrise de tout les plats reçus!
Excellent resto à tapas espagnol 👌

Report
M
vipMario
Montreal
9 reviews
Dined on 30 January 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Un excellent restaurant de tapas. Bon service, sympathique.

Report
T
Theo
Montreal
1 review
Dined on 25 January 2020
Overall2Food2Service3Ambience3

Tapas excellents (jambon et croquettes de morue mais peu copieux. Paella etait ordinaire, pas copieuse en quantite et en qualite. Peu de fruits de mer. Je ne retournerai pas dans ce restaurant.

Report
OT
OpenTable Diner
Montreal
1 review
Dined on 18 January 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Très bonne expérience ! Nous reviendront

Report
s
simsim
1 review
Dined on 11 January 2020
Overall5Food5Service4Ambience4

Very good food, very subtle spicing and cooking. A good place to share a meal and some tapas !

JB
JulieB
1 review
Dined on 11 January 2020
Overall4Food5Service5Ambience4

Très bon restaurant avec de belles saveurs et un personnelle très sympathique.

Report
DP
DianaP
1 review
Dined on 11 January 2020
Overall4Food4Service4Ambience4

La paella a eté deliciouse et l'ambiance magnifique, il manque seulement une chaise adaptée pour les enfants (il y en a, mais elle s'ajuste pas aux chaise d'appoint). Et une table à langer aux toilettes.

Report
BJ
BrendaJo
Montreal
1 review
Dined on 10 January 2020
Overall3Food2Service3Ambience3

Pour avoir fréquenté ce resto à quelques reprises après son ouverture il y à plusieurs années, nous avons été très déçus. Rien de comparable avec la version originale. Il a changé de propriétaires. Beaucoup trop coûteux pour la qualité des plats.

Report
OT
OpenTable Diner
Montreal
2 reviews
Dined on 28 December 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Great service, delicious food, overall good experience!!

JT
JoseeT
Montreal
3 reviews
Dined on 12 December 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

C'est ma 2e expérience, excellent à tout point de vue

Report
MT
MarcT
Montreal
1 review
Dined on 7 December 2019
Overall3Food4Service3Ambience4

IL est inconcevable que vous n'ayez pas pu me servir du Rioja ou du Ribara del Duero
avec mon repas ! Allez à la SAQ si votre fournisseur n'est pas fiable

Report
IF
IvetteF
1 review
Dined on 5 December 2019
Overall3Food3Service5Ambience5

Dans la paella il n'y avait pas beaucoup du riz, et c'était trop lhuileux. Le desert délicieux et le service impeccable.

Report
V
Vicky
New England
3 reviews
Dined on 29 November 2019
Overall1Food5Service4Ambience1

The food and the service of the food was very good. However our dining experience was ruined by a group two tables over. Two of the men at the table erupted into a loud argument, laced with profanities. This went on for some time until eventually we left. In hindsight, I wish I would have asked a member of staff to intervene. This experience ruined our evening which was intended to be a special occasion for us. One of the servers apologized as we left, the other said he never noticed what was going on which I find hard to believe as the entire room became hushed during this incident. I could tell we were not the only patrons affected judging by the looks on other peoples faces.
I think this really reflects on poor management. I truly believe a member of staff should have intervened and either asked the people involved to quiet down or to leave.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 3 December 2019

Hi Vicky, we love to hear that your food and service was very good, and we hope your next experience be great , our customers are equally important to us, and we have a standard of quality and service, and the reason why customers were not told to "leave" is because there are things that come out of our hands and unfortunnely we cannot control, such as the manners and socio-cultural customs of each of our clients, to ask the client “to leave “ , will show us as with an aggressive attitude.

Report
S
Sissi
Montreal
1 review
Dined on 22 November 2019
Overall4Food4Service3Ambience3

Je me suis cognée la tête à deux ou trois reprises sur un poteau de métal qui était juste derrière moi... à mon avis la table est très mal placée

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 3 December 2019

Bonjour Sissi, merci pour les quatre étoiles. Nous sommes désolés pour votre table. La prochaine fois que vous pourrez demander à un de nos serveurs de changer de table, nous le ferons avec plaisir.

Report
S
Sarah
1 review
Dined on 16 November 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Nous avons été impressionné par la qualité des plats... mais surtout le qualité prix incroyable! (Menu decouverte)

Report
O
Outandabout
Montreal
6 reviews
Dined on 9 November 2019
Overall4Food4Service3Ambience4

Interesting and well-constructed menu, presentation, textures, spicing... Most enjoyable.

OT
OpenTable Diner
Montreal
3 reviews
Dined on 9 November 2019
Overall4Food5Service4Ambience5

Superbe nourriture et ambiance, mais la fin du service un peu expéditif a mon goût personnel. Je le recommande quand même c’est une belle découverte

Report
J
Justemerry
1 review
Dined on 9 November 2019
Overall3Food4Service1Ambience3

La nourriture et la présentation des plats était excellente, toutefois le service était terrible. Mon latte a prit 45 min à arriver et le serveur évitait la table. Quand j'ai fini par avoir son attention, il n'a pas prit action sur le problème et est repartit en prétextant que c'est parce que le restaurant était bondé. J'ai du redemander pour mon café une seconde fois et quand je l'ai finalement eu, il s'est excusé et m'a dit que c'était sur la maison... au final le latte était sur ma facture.

C'est un coup d'épée dans l'eau selon moi, mtl à table est le moment idéal pour se faire connaître mais une chose est certaine, malgré la qualité de la nourriture, le service médiocre me décourage d'y retourner.

Report
OT
OpenTable Diner
Calgary
1 review
Dined on 9 November 2019
Overall1Food2Service1Ambience1

We made a reservation here as part of the mtlaTABLE experience and it was a sub par experience. In our reservation we noted that one guest was celiac. We had to clarify with uncertainty when we ordered our food. The server told us the meal would be served without bread but when it came out on an arepa we weren’t sure if it was gluten free. It took over 30 minutes to get a tea and our mains didn’t come out for over an hour. The main eggs Benedict was very bland except for the very small “spread” of chorizo. Disappointing experience overall.
A table near us who were sat shortly after us didn’t have their main when we left nearly two hours after being seated.

M
Marilou
Montreal
5 reviews
Dined on 9 November 2019
Overall3Food4Service3Ambience3

Le service était très lent au dernier service, mais tout de même courtois. SVP faites réviser la traduction française du menu, car il y a beaucoup d’erreurs.

Report
M
Mehd
1 review
Dined on 8 November 2019
Overall3Food3Service3Ambience4

Overall Good tapas but quite expensive
Very disappointed in the paella

OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on 8 November 2019
Overall3Food5Service3Ambience4

Lors de notre visite aucun choix à la carte.
Il y avait uniquement un menu table hôte dans lequel tous les occupants de la table doivent manger la même chose soit la paella ou les trois tapas commandés à 43$ par personne et à ceci il faut prévoir accompagnement de vin à 29$ par personne.

Donc, aucune flexibilité si des personnes souhaitent essayer paella ou d'autres des tapas. Un peu décevant de ce côté là.

Nourriture est excellente mais pas en quantité suffisante pour nos hommes à la table.

Niveau sonore très élevé dans le restaurant. Difficultés à pouvoir s'entendre parler pendant la soirée.

Report
MJ
vipMarjorieJ
Montreal
13 reviews
Dined on 7 November 2019
Overall1Food1Service1Ambience3

Paella seafood was burned. Overly expensive. We each payed 102$ without tips. Crazy!!!! Not satisfied. NO THANK YOU !!!!

——

In response to your message :

You have a lot of audacity!? I was aggressive to your staff? I find that your customer service is really null - when we spoke to your waitress about how unsatisfied we were - nothing was done about it. Shame on you. We all are well travelled - we went to Spain several times - I repeat that your 130$ rice was burned thank you.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 8 November 2019

Hi Marjorie, our clients opinion is very important for us,but under any circumstances we don't tolerate aggressive attitude in our restaurant towards our staff. we called you to confirm your reservation and we explained the menu options and you say it was ok,if your bill came out higher is due to drinks you chose. we focus in quality and Our products which most like paella rice are imported from Spain, what you call "burned" is a technique called "SOCARRAT" used by the best chefs in Spain.

Report
A
Aaaa
Montreal
1 review
Dined on 2 November 2019
Overall4Food4Service3Ambience4

Le menu de Mtl à table n'était pas clair, nous avons été surpris de devoir partager choisir 1 plat pour 2.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 5 November 2019

bonjour, merci de prendre votre temps pour écrire sur notre site web, rappelons-le, notre restaurant est caractérisé par le style espagnol et les tapas sont à partager comme en Espagne, les montants sont adaptés en fonction du nombre de personnes, c’est-à-dire il y a 3 personnes, leur quantité sera adaptée au nombre de personnes. Nous espérons que vous avez apprécié l'expérience que nous souhaitons offrir à nos clients le meilleur style espagnol. merci

Report
PM
PeterM
1 review
Dined on 1 November 2019
Overall2Food3Service2Ambience3

The restaurant itself was nice -- the location great, and the food we ate was decently prepared. We were disappointed to be told initially that our reservation couldn't be found, and then when it could, that we were upstairs in the dining room and not in the cozy downstairs section which is what was displayed on their website.
However, the greatest disappointment was with how the restaurant was billed for MTL a table, and the way the food was actually presented. The publicized menu for the event (see picture) listed a fixed price for a tapas-style tasting menu. Indeed, the only "OR" option listed was the choice for the second course, where one could opt for either a paella OR a selection of tapas. But when the waitress came to take our order, only then was my party of four informed that the ENTIRE table must choose between the paella or the tapas, not, say, each couple in the party, or each individual diner. This raised the awkward conversation of how to accommodate everyone's dietary needs, as the entire table was forced to have the exact same meal. This seemed entirely out of line with tapas, which encourages the sharing of a bunch of different plates; it also soured the evening as all diners in my party felt they missed out on what they would have individually chosen in order to accommodate the group.
And so, though the food was fine and the location nice, I can't help but leave the evening feeling I was duped. I paid $150 for two meals and wine, but the disparity between what was promised and what was delivered left a poor taste in my mouth. All in all, this makes me hesitant to take part in other such events like MTL a table or Montreal en lumiere; like the Groupon rage a few years back, these types of restaurant "deals" always seem to deliver less than promised.

LT
LouisT
London
1 review
Dined on 1 November 2019
Overall3Food4Service3Ambience4

Bonne nourriture, mais portion beaucoup trop petite. Dans l’ensemble, trop dispendieux pour ce que nous avons mangé.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 5 November 2019

bonjour LouisT, merci d’avoir pris votre temps pour écrire sur notre site Web, nous vous rappelons que notre restaurant se caractérise par le style "espagnol" et que les "tapas" sont de petites portions, gardez à l’esprit que la plupart de nos produits viennent d’Espagne Nous nous concentrons sur la qualité que nous voulons offrir à nos clients.

Report
F
Foodie50
Toronto
5 reviews
Dined on 25 October 2019
Overall4Food4Service4Ambience5

Grad celebration

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on 5 November 2019

bonjour foodie50 , merci pour le 4 étoiles!!

Report
F
Foodie
Montreal
6 reviews
Dined on 17 October 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Celebrating the end of mid terms exams
Everyday is a good day to celebrate

F
Foudefood
Montreal
1 review
Dined on 8 October 2019
Overall4Food4Service5Ambience5

Je le recommanderais en avisant que c’est très cher pour ce que c’est.

Report
JT
JoseeT
Montreal
4 reviews
Dined on 5 October 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Nous avons passé une magnifique soirée, le service était parfait et la nourriture divine. Je recommande fortement ce restaurant. Nous y retournerons très certainement.

Report
A
Aymar
1 review
Dined on 5 October 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Une des meilleures place pour une authentique cuisine espagnole, les produits sont savoureux et sélectionnés avec passion, le Chef les mets en valeur avec originalité.

Une des adresses incontournables de Montréal

Report